účinkující 2018

___

 

 

 

Belfiato Quintet

Oto Reiprich – flétna, Jan Souček – hoboj, Jiří Javůrek – klarinet, Ondřej Šindelář – fagot, Kateřina Javůrková – lesní roh

 

Komorní soubor Belfiato Quintet vznikl v roce 2005 a tvoří ho absolventi hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze. Soubor studoval na Pražské konzervatoři u Ondřeje Roskovce, dále na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze ve třídě Štěpána Koutníka a spolupracoval s prof. Gottfriedem Pokornym (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien).

Členové kvintetu jsou hráči předních českých orchestrů (Česká filharmonie, Orchestr Národního divadla, PKF – Prague Philharmonia). Získali také ocenění na mezinárodních interpretačních soutěžích, např. na soutěži ARD v Mnichově, Pražském jaru či Concertinu Praga.

Belfiato Quintet je držitelem 1. ceny ze soutěže Antonína Rejchy na festivalu v rakouském Semmeringu. V roce 2011 získal soubor na mezinárodní soutěži dechových kvintet „Henri Tomasi“ v Marseille (Francie) 3. cenu společně s cenou za nejlepší provedení Tomasiho skladby.

Soubor vystupuje pravidelně v Čechách i v zahraničí. Představil se například v koncertní sezoně České filharmonie, Českého spolku pro komorní hudbu a komorních cyklech.

Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK a PKF – Prague Philharmonia. Spolupracoval s Českou televizí, Českým rozhlasem a společně vystoupil s Afflatus Quintetem nebo mezzosopranistkou Dagmar Peckovou. Na festivalu Pražské jaro 2014 vystoupil s programem skladeb českých autorů. S českým repertoárem se představil také např. v komorním cyklu Symfonického orchestru polského rozhlasu v Katowicích či na českém velvyslanectví v Londýně a Tokiu.

V červnu 2017 vydal Belfiato Quintet své debutové CD na labelu Supraphon.

 

Martin Kasík

klavír

 

Vítěz jedné z nejprestižnějších světových soutěží Young Concert Artists Competition v New Yorku 1999, se věnuje klavírní hře od čtyř let. Vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě (u Mgr. Moniky Tugendliebové) a Akademii múzických umění v Praze pod vedením prof. Ivana Klánského. Zvítězil v mnoha domácích i mezinárodních soutěžích, mj. v soutěži Pražského jara 1998. Je držitelem ceny Davidoff Prix 2000 pro nejlepšího českého interpreta do 28 let v oblasti klasické hudby a Ceny Harmonie pro nejúspěšnějšího mladého umělce za rok 2002.

Vítězství v soutěži Pražského jara 1998 a Young Concert Artists v New Yorku 1999 mu otevřelo cestu na světová pódia - Carnegie Hall, sál Berlínské filharmonie, Tonhalle Zürich, Gewandhaus Leipzig, Concertgebouw Amsterdam, De Doelen Rotterdam, Finlandia hall Helsinki, Auditorio de Barcelona, Suntory Hall Tokyo, Kennedy Center Washington aj.

Pod taktovkou dirigentů (Pinchas Zukerman, Yakov Kreizberg, Ingo Metzmacher, Ken-Ichiro Kobayashi, Libor Pešek, Jakub Hrůša, Tomáš Netopil) vystoupil s Chicago Symphony Orchestra, Minneapolis Symphony Orchestra, New York Chamber Philharmonic, DSO Berlin, Tonhalle-Orchester Zürich, Stuttgarter Philharmoniker, Helsinki Philharmonic nebo Singapore Philharmonic. Pravidelně spolupracuje s Českou filharmonií a Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, s nimiž uskutečnil koncertní turné po Japonsku a USA.

Martin Kasík se mimo svou koncertní činnost věnuje pedagogické práci na Akademii múzických umění v Praze a Pražské konzervatoři. Je uměleckým ředitelem Chopinova festivalu v Mariánských Lázních.

Jeho nahrávky pro společnosti Supraphon a Arco Diva získaly nejvyšší ocenění v časopisech Gramophone, Repertoire a Harmonie.

Olga Šroubková

housle

 

Vystudovala Gymnázium a hudební školu hl. m. Prahy ve třídě J. Fišera, pod jehož vedením úspěšně absolvovala také Pražskou konzervatoř. Od rok 2014 studuje na Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover pod vedením prof. Adama Kosteckého.

Je laureátkou řady domácích i mezinárodních soutěží. K jejím dosavadním úspěchům patří mj. 3. cena a dvě 2. ceny z Kocianovy mezinárodní houslové soutěže, 1. cena z mezinárodní soutěže BRAVO! v Namuru v Belgii, 2. cena a speciální cena EMCY z mezinárodní soutěže v Kloster Schöntal v Německu, 4. cena ze Zhuhai International Competition for Young Musicians a 1. cena z Chengdu International Violin Competition (obě v Číně) či 1. cena a 4 zvláštní ocenění z prestižní mezinárodní soutěže „Rodolfo Lipizer Prize". V květnu 2017 zvítězila v mezinárodní hudební soutěži Pražského jara a získala rovněž Cenu Nadace Bohuslava Martinů a Cenu Nadace Český hudební fond.

Spolupracovala s předními českými orchestry a hudebními osobnostmi, mj. s Českou filharmonií, Českým komorním orchestrem či opakovaně s Mistrem Josefem Sukem v rámci cyklu Josef Suk uvádí mladé talenty (Vivaldiho koncerty pro čtyři, respektive dvoje housle) sólově v letech 2008, 2010 a 2012.

Absolventským koncertem s orchestrem, na kterém zahrála koncert P. I. Čajkovského, dokončila v roce 2014 úspěšně své studium na Pražské konzervatoři. V letech 2014 a 2015 se zúčastnila konkurzu o místo koncertního mistra České filharmonie a na základě postupu do třetího kola měla možnost několikrát působit jako hostující koncertní mistr ČF.

 

Eduard Šístek

violoncello

 

Vystudoval Pražskou konzervatoř (u J. Kulhana) a Akademii múzických umění v Praze (u M. Ericsona). Absolvoval také roční stáž na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Své vzdělání dále doplnil na mnoha mistrovských kurzech v Čechách (M. Fukačová, J. Bárta, M. Kaňka) i v zahraničí (P. Bruns, M. Kliegel, L. Claret, R. Latzko ad.)

Je laureátem řady domácích i mezinárodních soutěží. Čtyřikrát za sebou zvítězil na mezinárodní violoncellové soutěži v rakouském Liezenu. Stal se absolutním vítězem soutěže Prague Junior Note, vítězem soutěží o stipendium společnosti YAMAHA a Talents for Europe. Obdržel Cenu Olega Podgorného pro nejúspěšnějšího nejmladšího českého účastníka soutěže Pražské jaro. Na Mezinárodní soutěži L. Janáčka v Brně získal 3. cenu. V rámci programu „New Masters on tour 2015“ byl vybrán pro účinkování v sérii komorních koncertů v Concertgebouw.

Od roku 2011 je stálým členem České filharmonie. V lednu 2017 spolu s kolegy Václavem Petrem a Ivanem Vokáčem provedl Pendereckého Concerto Grosso pro tři violoncella s Českou filharmonií pod taktovkou šéfdirigenta Jiřího Bělohlávka. Natočil řadu sólových i komorních skladeb pro Český rozhlas. V září 2017 nahrál Chačaturjanův Koncert e moll se Symfonickým orchestrem českého rozhlasu pod taktovkou T. Braunera.

Michaela Gemrotová

 

Vystudovala Vysokou školu múzických umění v Bratislavě a Akademii múzických umění v Praze. Doménou jejího repertoáru je opera. Divákům se představila na mnoha evropských podiích, kde ztvárnila řadu rolí, například v operách W. A. Mozarta Kouzelná flétna, Figarova svatba, Don Giovanni, v Gounodově Faustovi, Romeovi a Julii, ve Dvořákových operách Jakobín, Rusalka, ve Verdiho La Traviatě, Falstaffovi, ve Smetanových operách Hubička, Prodaná nevěsta, v Pucciniho Turandot, Gianni Schicchi, v Janáčkově Lišce Bystroušce či Belliniho Náměsíčné a řadě dalších.

Pravidelně spolupracuje s předními českými orchestry (Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Komorní filharmonie Pardubice, Jihočeská filharmonie, Filharmonie Hradec Králové ad). Od roku 2013 také hostuje v Národním divadle v Praze.

V roce 2014 získala hlavní roli Christine Daaé ve světovém muzikálu Fantom opery, který se hrál v pražském divadle Goja Music Hall. Účinkovala také v muzikálech Angelika, Muž se železnou maskou nebo Casanova v Divadle Broadway. Aktuálně ji diváci mohu vídat jako Sarah ve světovém muzikálu Ples upírů. Na podzim 2018 se opět objeví v obnovené premiéře muzikálu Fantom opery.

Marian Vojtko

 

Vystudoval operní zpěv na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V letech 2000-2010 působil jako host v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde ztvárnil řadu rolí, mj. v Mozartových operách Cosi fan tutte, Don Giovanni, Kouzelná flétna, v opeře Franca Alfana Cyrano de Bergerac, či ve světové premiéře italské opery Fillipa Zigante Il soffio delle fate. Na operních scénách je aktivní i v současnosti. Do jeho repertoáru patří role Almavivy (Rossiniho Lazebník sevillský), Xerxes (Händlova stejnojmenná opera), baron Adolf (Janáčkův Počátek románu) a další tenorové party. V pražské Státní opeře ztvárnil roli Víta v opeře La Roulette Zdeňka Merty a Stanislava Moši.

Vedle opery je Marian Vojtko velmi úspěšný také ve světě muzikálů. Svou první roli získal již v roce 1996 v muzikálu Little Night Music Stephena Sondheima, který byl uveden na scéně Slovenského národního divadla v Bratislavě. Během studií se také objevil v muzikálu Dracula Karla Svobody, či ve slovenském nastudování muzikálu Krysař Daniela Landy, kde hrál titulní roli Krysaře.

Na pražské muzikálové scéně debutoval rolí hraběte Monte Crista ve stejnojmenném muzikálu Karla Svobody. Další příležitosti na sebe nenechaly dlouho čekat - ztvárnil řadu rolí, mj. v muzikálech Kleopatra, Tři mušketýři, Angelika či Mona Lisa, v Hudebním divadle Karlín účinkoval v muzikálu Aida. Největší úspěch mu však zatím přinesla hlavní dvojrole v broadwayském muzikálu Jekyll&Hyde skladatele Franka Wildhorna. Samotný autor označil Mariana Vojtka za jednoho z nejlepších představitelů této dvojrole na světě. V současné době vystupuje v muzikálech Klíč králů Daniela Landy, Casanova Zdeňka Bartáka a Mata Hari Michala Davida.

Marian Vojtko je vyhledávaným interpretem pro svou uměleckou všestrannost. Aktuálně ji prezentuje mj. v roli knížete Edwina v operetě Emmericha Kálmána Čardášová princezna. Od března 2014 ztvárňuje také hraběte Bola Baraňského v operetě Oskara Nedbala Polská krev v Janáčkově divadle v Brně.

V roce 2010 získal cenu Thálie za roli Barona Prášila ve stejnojmenném muzikálu Zdeňka Bartáka.

KlasiX

smyčcové kvarteto

 

Je dynamické moderní smyčcové kvarteto složené z profesionálních hudebníků. Jeho široký repertoár nabízí hudbu mnoha stylů, od jazzu, rocku, popu, přes blues až k vážné hudbě. Hráči KlasiX jsou členy předních hudebních institucí, jakými jsou Symfonický orchestr Českého rozhlasu či Orchestr Národního divadla. Vedle toho hostují v dalších komorních ansámblech v ČR i zahraničí.

KlasiX měli možnost účinkovat se světovými ikonami, mezi jinými se Stingem, Emirem Kusturicou a jeho No Smoking Orchestra, Andreou Bocellim, Rolando Villazónem ad. Na české scéně doprovázeli např. Karla Gotta, Lucii Bílou, Dana Bártu, Vojtu Dyka či Báru Basikovou.

Mezi nejzajímavější místa, která se svými nástroji KlasiX navštívili, patří např. Japonsko, Nový Zéland, Island nebo Ohňová země, objeli však bez nadsázky téměř celý svět.

Veronika Dzhioeva

soprán

 

Vystudovala hudební akademii ve Vladikavkazu a Konzervatoř Rimského-Korsakova v Petrohradě. Další pěvecké zkušenosti získávala na mistrovských kurzech u Jeleny Obrazcovové, Joan Sutterlandové či Luciana Pavarottiho. V současné době působí jako sólistka Novosibirského státního akademického divadla opery a baletu a je pravidelným hostem Velkého divadla v Moskvě a Mariinského divadla v Petrohradě.

Debutová role Mimi (Puccini, La Bohème) na scéně Novosibirského divadla jí otevřela cestu na zahraniční pódia. V roli kněžny (Mozart, Figarova svatba), Marfy (Korsakov, Carská nevěsta), Tatiany (Čajkovskij, Evžen Oněgin), Violetty (Verdi, La Traviata) či Elizabethy (Verdi, Don Carlos) ji mohli slyšet diváci v USA, většině zemí Evropy, v Jižní Koreji, Číně či Japonsku.

Spolupracuje s řadou předních světových operních a divadelních scén, mj. s Teatro Comunale Bologna, Staatsoper Hamburg či s The Grand opera Houston. Vedle operní dráhy se věnuje také koncertní činnosti. Za pozornost stojí její sólové výkony v Mozartově či Verdiho requiem, Mahlerově 2. symfonii, Beethovenově 9. symfonii, Mozartově Velké mši c moll či ve Čtyřech posledních písních Richarda Strausse.

Mladá pěvkyně je laureátkou mnoha mezinárodních soutěží, např. soutěže Maria Callas Grand Prix (Athény, 2005), mezinárodní pěvecké soutěže Amber Nightingale (Kaliningrad, 2006), celonárodní ruské soutěže operních pěvců (St. Petersburg, 2005), mezinárodní pěvecké soutěže M. I. Glinky (Astrakhan, 2003) ad. Na svém kontě má také řadu divadelních ocenění, např. prestižní celonárodní ruské ocenění „Zlatá maska“ za roli Elizabethy (Verdi, Don Carlos), ocenění „Paradise“ za roli Lady Macbeth v rusko-francouzské koprodukci Verdiho Lady Macbeth a také za roli Marthy v opeře

Cestující M. Weinberga. V roce 2010 získala v Čechách cenu „EURO Pragensis Ars“ za zásluhy v oblasti umění.

Alexey Tatarintsev

tenor

 

Vystudoval sbormistrovství a zpěv na Akademii sborového umění Viktora Popova v Moskvě. Profesionální dráhu započal jako residenční umělec v Novaya Opera v Moskvě. Ztvárnil zde řadu rolí, mezi jinými např. Ramira v Pucciniho Popelce, hraběte Almavivu v Rossiniho Lazebníkovi Sevillském, Belfiora v Cestě do Remeše (Rossini), Nemorina v Donizettiho Nápoji lásky, Ernesta v Donu Pasqualovi (Donizetti), Edgarda v Lucii z Lammermooru (Donizetti), hraběte ve Verdiho Rigolettovi, italského zpěváka v Růžovém kavalírovi Richarda Strausse, Rodolfa v Pucciniho Bohémě, Romea v Gounodově Romeovi a Julii či Lenského v Čajkovského Evženu Oněginovi.

V roce 2010 debutoval jako Yasha ve Velkém divadle v Moskvě ve světové premiéře opery Višňový sad Philippe Fénelona a o dva roky později v téže roli v Opéra National de Paris. O rok později ztvárnil Lenského (Čajkovkij, Evžen Oněgin) v Teatro Regio v Turíně.

Je laureátem několika mezinárodních pěveckých soutěží, mimo jiné mezinárodní pěvecké soutěže Galiny Vishnevskaye či mezinárodní pěvecké soutěže Luciana Pavarottiho.

Jako sólista Sretenského chrámového sboru se zúčastnil koncertního turné po Latinské Americe a USA. Jeho sólový výkon v Mozartově Requiem, Rossiniho Stabat Mater a Verdiho Requiem zazněl mimo jiné v Carnegie Hall, Chicagské filharmonii, Kennedyho centru, či v Knihovně Kongresu.

V roce 2016 získal významnou celonárodní ruskou divadelní cenu “Zlatá maska” za roli Romea v Gounodově Romeovi a Julii a ocenění “Oněgin” za roli Rodolfa v Pucciniho Bohémě. Je držitelem titulu “Ctihodný umělec Severní Osetie-Alanie“.

Jan Chalupecký

dirigent

 

Po studiu na Pražské konzervatoři, obor violoncello, spojil svou profesionální uměleckou dráhu s Komorní operou Praha, ve které v letech 1990–93 působil jako člen orchestru a posléze jako dirigent. V roce 1993 nastoupil do Národního divadla jako asistent dirigenta Zdeňka Košlera, s nímž nastudoval Dvořákova Jakobína. Od roku 1994 provedl v Národním divadle více než dvacet titulů, v poslední době například nové inscenace Dona Giovanniho, Gloriany, Dvou vdov a Simona Boccanegry. Samostatně hudebně nastudoval Kouzelnou flétnu v režii Davida Radoka, Macbetha, operu Bianca und Giuseppe oder Die Franzosen vor Nizza Jana Bedřicha Kittla a ve světové premiéře operu Martina Smolky Nagano. Se souborem Opery Národního divadla vystoupil na festivalu Pražské jaro (Její pastorkyňa (2001), Bianca und Giuseppe a Don Giovanni (2003, s Ildebrandem d’Arcangelo v titulní roli)) a na mnoha domácích i zahraničních scénách, mj. na Slovensku, Maďarsku, Japonsku či Hongkongu. Spolupracoval také se Státní operou Praha (Così fan tutte, Kouzelná flétna či Božská komedie Martina Kumžáka), Operou Mozart či Městským divadlem v Ústí nad Labem. V letech 1997–99 působil jako šéfdirigent Plzeňské filharmonie. Mimo operní scény spolupracoval se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Moravskou filharmonií Olomouc, Filharmonií Brno, PKF – Prague Philharmonia a s Českým národním symfonickým orchestrem, s nímž mj. realizoval řadu nahrávek filmové hudby, domácích koncertů i zahraničních turné (Švýcarsko, Německo).

Jihočeská filharmonie

hudební těleso

 

Byla založena v roce 1981 v Českých Budějovicích s původním názvem Jihočeský státní orchestr. V současnosti má 39 členů a zůstává jedinou profesionální filharmonií v Jihočeském kraji. U vzniku orchestru stál dirigent Jaroslav Vodňanský, později se ve funkci šéfdirigenta vystřídali Ondřej Kukal, Břetislav Novotný, Jaroslav Krček a Stanislav Vavřínek. Od roku 2008 je šéfdirigentem Jan Talich.

Orchestr vedle interpretace hudby klasicistních skladatelů a skladeb vhodných pro menší orchestry i malý koncertní sál také stále více sleduje současný trend propojování žánrů, objevování nových pohledů na interpretaci a prezentaci a systematicky pracuje na stále vyšší kvalitě. Většina hudebníků jsou mladí, ctižádostiví, šikovní a perspektivní interpreti, kteří velmi vítají jakoukoliv další možnost spolupráce se špičkovými dirigenty i sólisty.